USTAWIENIE I RUCH

Oprócz ustawienia i ruchu kamery znaczenie obrazu filmo­wego (i telewizyjnego) zależy też od innych cech formalnych, jak: kompozy­cja obrazu (otwarta, zamknięta, symetryczna, asymetryczna etc.), ruch we­wnątrz kadru (wektory i dynamika ruchu), głębia ostrości (perspektywa, wyrazistość tła), światło, kolor etc. Wszystkie elementy formalne obrazu współtworzą jego treść pojęciową i to na każdym z trzech poziomów zna­czenia. Co więcej, często tylko elementy formalne decydują, że przy jednym ustawieniu kamery i kompozycji obrazu pokazywany obiekt wydaje się „cał­kiem zwyczajny”, przy innym – ponury bądź radosny, a przy jeszcze innym nabiera znaczeń mitycznych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)