MODEL MANUFAKTURY

Model „manufaktury” ukształtował się w początkowym okresie indu­strializacji mediów, a dziś jest stosowany w instytucjach nadawczych śred­niej i dużej wielkości, zatrudniających od kilkudziesięciu do kilkuset osób i działających w skali regionalnej lub krajowej. Od początku zasadą organi­zacyjną „manufaktury” byl dwupoziomowy podział pracy, oddzielający działania produkcyjne i marketingowe („sklep na parterze” – produkcja i kolportaż przekazów, akwizycja reklam etc.) od pracy dziennikarskiej („biuro na piętrze” – gromadzenie i selekcja informacji, redagowanie wia­domości etc.) [Tunstall, 1977]. Podział ten utrzymuje się nadal, a tym, co dziś różnicuje poszczególne warianty tego modelu, jest sposób organizacji pracy dziennikarskiej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)