KONKURENCJA I ODBIORCY

Podatność nadawcy na interwencje ze strony reklamodawców i polity­ków zależy w dużym stopniu od jego relacji z konkurentami, czyli innymi mediami działającymi na tym samym rynku. Im silniejsza pozycja nadawcy na rynku, tym większa jego niezależność, a więc i odporność na presję ze strony konkurencji. Relacje z konkurentami budowane są na kilku płasz­czyznach, z których najważniejsze to oferta programowa (jej bogactwo, atrakcyjność i oryginalność) oraz sprzedaż usług reklamowych. Obie rela­cje mogą się opierać na konfrontacji, gdy różni nadawcy rywalizują między sobą przez podnoszenie atrakcyjności oferty kierowanej do tych samych od­biorców lub obniżanie ceny reklam, bądź na koegzystencji, gdy podział ryn­ku odbiorców i reklam już się dokonał i nikt nie chce lub nie jest w stanie go naruszyć, bądź wreszcie na kooperacji, gdy różne media zwracają się do różnych odbiorców, nie stanowią dla siebie bezpośredniej konkurencji i or­ganizują wspólne przedsięwzięcia (np. koprodukcja filmowa, kolportaż pra­sy) lub zabiegają o wspólny interes (np. zmianę regulacji prawnej, ochronę rynku, wprowadzenie samoregulacji).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)