HISTORYCZNE UKSZTAŁTOWANIE

Tak oto historycznie ukształtowana koncepcja społeczeństwa zostaje „ubrana” w ponadczasową ideę narodu jako bytu uniwersalnego i naturalnego.Obie przedstawione koncepcje mitu, Levi-Straussa i Barthes’a, różnią się zasadniczo, co jednak nie znaczy, że się całkowicie wykluczają. Przede wszystkim obie wychodzą od rozróżnienia język – mowa (w pewnym stop­niu analogicznego do rozróżnienia: system społeczny – świat życia społecz­nego), traktując mit jako wypowiedź, która zawiera w sobie lub zapożycza z zewnątrz ogólniejsze znaczenia. Po wtóre, w obu koncepcjach dużą rolę w powstawaniu i funkcjonowaniu mitu grają metafory i metonimie. Wreszcie obie koncepcje inaczej wprawdzie tłumaczą działanie mitu, ale podobnie wi­dzą jego skutki – mity wpływają na sposób widzenia świata i kształtują sto­sunek do rzeczywistości.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)