DOBRA ILUSTRACJA

Dobrą ilustracją tego prawa są eksperymenty w zakresie montażu filmowego, które w okresie narodzin sztuki filmowej prowadzili radzieccy reżyserzy, zwłaszcza Kuleszów i Eisenstein [Płażewski, 1961; Reisz, 1967]. Dziś może je powtórzyć każdy wideoamator. Na przykład Kuleszów połączył to samo ujęcie aktora patrzącego w stronę kamery z ujęciami talerza zupy na stole, martwej kobiety w trumnie i bawiącego się dziecka. Kiedy te trzy zestawie­nia pokazano widzom, ci podziwiali grę aktora, wyrażającego w ich mnie­maniu raz apetyt, drugim razem – żal, trzecim – radość. Tak wiec to samo ujęcie beznamiętnej twarzy nabrało w trzech różnych zestawieniach trzech różnych znaczeń symbolicznych czy nawet mitycznych.Łączenie znaków jest zabiegiem twórczym i jako takie nie może być przypadkowe – musi wynikać z założonej koncepcji przekazu i służyć okre­ślonemu celowi.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)